när det lyser och glittrar

Man kan ju inte tipsa om pyssel hejvilt och inte genomföra något själv, det förstår väl alla. Så jag har gjort julgranslampor! Det är fantastiskt festligt.

Finast tycker jag att de här utdragna äggen till glödlampor blir! Jag penslade på rikligt med lack, men man kan ju lika gärna limma.

Sen strösslade jag glitter som om det inte fanns någon morgondag!

Vipsvips! Rinse and repeat. Fast inte rinse kanske.

Sen gjorde jag två till i andra färger och avslutade med att spraya med spraylim. (Har dock läst att hårspray ska funka för att fästa (festa) glittersaker!)

Och så tadaa! Tänk så bra att man kan göra skräp glammigt med lite (sjukt mycket) glitter.
Men de hänger ju självklart inte i grenen utan granen där de stormtrivs med älvor och fåglar.
alster & makeri | |
#1 - - hille:

åh, så himla fint. måste göra!

#2 - - Regnboge:

Dei avlange lyspærene vart jo perfekte til å hengje i juletreet! Litt fint med noko anna enn berre kuler, tykkjer eg. Trur mest eg skal prøve meg på å lage sånne.

Svar: Det är kalaslätt, så det är bara att köra!
litesocker.blogg.se

#3 - - Ellen (alatariel):

Super duper fint! :D

#4 - - Elin:

Haha, var lite orolig där i början att de skulle börja brinna eller något när du kopplade i dem! Väldigt vackert måste jag säga, men hur kan man gå fel med glitter?

#5 - - hejregina:

fint!

#6 - - aliciasivert:

Gillar detta! Så himla bra sätt att göra skrot till krims, och det tilltalar mig när det hårda industriella möter det pyssliga och ombonade. Klart värt att testa!

Svar: Ja! Älskar sånt pyssel, helt klart bästa sorten.
litesocker.blogg.se

Upp