skotten i stockholm

Det ligger grå och ful blötsnö på marken igen och februarislasken påminner oss om dess ack så beklagliga existens. Fast det gör inte så mycket, för jag kommer nog ha en rätt bra tisdag ändå. Och onsdag för den delen.
Det ingår många bra ingredienser.

Till exempel ska jag spendera båda dagarna med två av mina bästa människor - de två andra tredjedelarna av Ljómi. Allt blir ju egentligen bra då!


Idag ska vi lämnna tillbaka såväl lövet som vi gjorde tillsammans och det jag gjorde själv, och sen bär det av till Hallwylska muséet! Blir kalasfint.

Och imorgon hörrni, ska vi göra skottdagen (ja, det är den 29 februari imorgon!) till värsta högtiden!
Vi har fortfarande inte helt bestämt vad det är vi ska göra, men jag kan med säkerhet säga att det kommer bli fantastiskt. Tanken är att det här ska bli ordvitsarnas fest!

Kanske att snön kom tillbaka enbart för att vi ska få skotta snö, jag vet inte. Det är fortfarande osäkert, men kanske att vi får åka och skjuta luftgevär igen. Egentligen borde vi vara här, för vi har en del skjutdörrar. Och fint vore det ju om vi hade en säckpipa och kilt!
Annars så tyckte Johanna att vi skulle äta älgpasta, jag tyckte att vi skulle göra tårta (ingen direkt ordvits där, men jaja) och ja... vi får se vad som händer egentligen!
Spännandespännande.
Ljómi | |
#1 - - emil:

Åh ha det så fint! :D

#2 - - Kajsa:

Skottdagen BORDE vara en högtid! Den kommer ju så sällan!

#3 - - Emelie:

Skottdagen är ju faktiskt en högtid, bra att du påminde om det. Kanske bakar jag tårta i morgon bara för det!

#4 - - Karoline:

hahahahaha, skottdagen alltså!

#5 - - samovaren:

å, siste bildet. så fint.

Upp