hejhej på er

Nej hörrni, nu håller jag faktiskt på att spricka lite av nyfikenhet. Vilka är ni egentligen, som kommer hit och tittar in?

Jag kan ju börja, så kan ni hänga på - funkar det? Ja? Bra!

Hejhej! Jag heter Jessica, jag är 19 år! Jag bor i en lägenhet med min mor och syster i Stockholm. Ibland går jag i sömnen och den bästa grejen i världen är bra saker. Allra bäst är färgglada & fina saker. Och ugglor.
I vår ska jag läsa en kurs om Mumin & Tove Jansson, och i juni förra året tog jag studenten från Kulturama där jag läste Foto med finaste klassen!
Ibland scoutar jag men oftast pysslar jag. Och så bloggar jag här. Hehe.

Så, nu är det er tur! Vilka är ni? Ni kan ju utgå från min beskrivning om ni har svårt att komma på nåt!
För det kliar ju i mina tår av nyfikenhet!
sånt om mig | |
#1 - - esteterier:

Hejhej Jessica! :)

Det här är jag: http://esteterier.blogspot.com/2011/12/om-forsta-luckan.html

#2 - - Moa:

Moa heter jag och är överlycklig att ha hittat din blogg! :D Jag är en hästtjej på snart 18 år, bor i Sundsvall och går andra året på naturprogrammet. Kram!

#3 - - Clara:

Hej Jessica!

Vad kul! Jag heter Clara Pim Lovisa och jag är nyss fyllda 26 år. Jag bor i en lägenhet med min fina kille i Göteborg, tyvärr kattlösa men hoppas på kattskrälle nån gång i framtiden kanske (älskar katter så mycket!)



Jag jobbar som personalansvarig/personalchef och är alltså chef över en hel bunt mysiga människor. I höst ska jag fortsätta utbilda mig inom ekonomi och personalområdet och jag är så himla pepp!



Jag tycker om att läsa. Läser jämt. Det här året riktar jag in mig extra mycket på nobelpristagare.



Det är jag ungefär.

#4 - - Angeliqa:

Hejhej! Jag heter Angeliqa, är 23 år gammal, gift, hundägare och gravid. Jag tycker om gamla klänningar med vippiga kjolar, gå på loppis, mönster, satsumas, bullar och tranbärssaft.

#5 - - samovaren:

hei! jeg heter kristin, men blogger som samovaren (jeg er avhengig av te..). jeg er 21 år, og tar et erasmus-år i freiburg, tyskland. jeg elsker mummi (noe alle rundt meg vet om), så det går mye i mummikopper, sengetøy, tebokser osv.. du er heldig som får ta et kurs om mummi og tove jansson! jeg prøver å fotografere, prøver å skrive og prøver å holde det ryddig rundt meg. og jeg kan ikke tro at du "bare" er 19 år, men så kreativ og inspirerende og flink!

#6 - - Lilian som bor i USA:

Hej hej!

Jag heter Lilian är, nyssfyllda, 22 år gammal.

Jag bor på Östkusten i USA sedan 5månader tillbaka och ska bo här i 6månader till. Jag trivs som fisken i vattnet och jag lever ett händelserikt liv som jag bloggar om dagligen.

Jag älskar konst. Oh vad jag älskar det! Att skapa och att titta på. Hemma i Sverige har jag mitt egna företag som bildkonstnär men under mitt USA år ligger det på is. Jag är ganska konstig också. På ett bra sätt tror jag. I alla fall brukar dom säga det. Jag älskar att ha kul och att få andra att skratta. Så älskar jag att klä mig i kläder med roliga mönster på, precis som sockersöta du. Och så följer jag din blogg på bloglovin sedan tre veckor tillbaka ungefär och jag GILLAR'T!



Det var jag på ett snabbt ungefär.

Ha en bra dag så ses vi!

/Lilian

#7 - - Vikky:

Hej hej!



Viktoria heter jag, bor i Sala tillsammans med min pojkvän och jobbar på systembolaget. När jag är ledig pysslar jag så mycket jag bara orkar och lite till. Allra helst gör jag fina saker till lägenheten, gärna återanvänder och piffar upp gamla möbler och andra saker. Det kan vara farligt att släppa mig lös på loppis, men fruktansvärt roligt för mig. Jag samlar på plåtburkar, te och stenar.



Jag hittade din blogg här om dagen och behövde bara bläddra igenom några inlägg innan jag klickade på följ-bloggen-knappen på bloglovin. Din blogg är hur trevlig som helst och inspirerade för en likasinnad pysselgalning. :)



Kram på dig!

#8 - - maja.:

Jag heter Maja och är 20 år. Har bott i Göteborg sedan jag föddes och bor nu i ett gult villavillekullahus med min familj. Jag har en tvillingsyster som är min bästa vän och en katt och en hund som alltid sover i min säng.

Det bästa jag vet är skratt i alla möjliga former och fåglar som flyger, (helst i flock, det är extra fint)



Jag kommer inte ihåg hur jag hittade din blogg, men jag tycker bara att den är så himla mysig och du pysslar så mycket. det gillar jag.

#9 - - Sandra:

SV: Hehe, japp! :) Snygg t-shirt btw!

#10 - - Anonym:

Hej,



vilken fin idé att lära känna sina läsare så här. Jag har flyttat till Stockholm i maj 2011 efter jag blev klar med min kandidat i Tyskland. Jag är en tjej av 24 år och ska förhoppningsvis stanna lite till i Sverige och börja mina masterstudier i höst. Då blir det medie- och kommunikationsvetenskap. Jag blev förälskad i Stockholm för att det har så många second hand butiker, vatten och grönt och mer caféer än jag kommer kunna besöka i mitt liv (känns det som i alla fall). Jag älskar att läsa bloggar som har fina bilder och lite pyssel och mer smått och gott. Jag har hittat en hel del sådana och kollar de varje dag. :) Är så skönt att bli inspirerad. Jag gillar hundar och choklad, fina ord och att få vara jätte barnslig ibland.



Önskar att jag kunde bli så bra på att pyssla som du genom att läsa bloggen. ;) Tyvärr är jag inte begåvad alls på det sättet men jag får väl forsätta testa (och läsa). ;)

#11 - - Man:

Hej, Jessica!



Jag heter Man och jag bor i nordöstra Skåne tillsammans med min mamma, bror och syster. Förra året gick jag ut gymnasiet, från ett program som heter Internationella programmet med inriktning samhälle. Därefter flyttade jag ner till Tyskland för att studera en baskurs i tyska via Uppsala Universitet i ett halvår. Nu befinner jag mig i ett slags gränsland, och försöker mest komma på vad det är jag vill syssla med. Det bästa jag vet är att inspireras, befinna mig i omgivningar med mycket färg och krimskrams (jag älskar färg och krimskrams) och att skratta. Sedan skulle jag vilja påstå att jag är tv-fantast och obotligt bokskadad.

#12 - - Nathalie:

Hej! Jag heter Nathalie är 22 år gammal och fyller 23 år i april. Jag bor i en kolonistuga i Malmö och bloggar om min vardag och saker och ting som intreserar mig, allt från musik, film, nyheter, onödig fakta, historia, religion osv osv. Jag hittade din blogg på andras bloggar som du kommenterat. =)

#13 - - Linnéa:

Hej! Jag heter Linnéa och i år fyller jag 25. Jag bor i Lund där jag läser en master i museologi. Jag gillar att gå på loppis, titta på utställningar & teater, ha picknick & göra utflykter, tokdansa, baka bröd, titta på fina filmer och läsa barnböcker. Dessutom gillar jag att pyssla och därför blir jag så inspirerad av dig!

#14 - - emil:

Hej hej!

Jag är din stjärnenhörning. Nuff' said!

#15 - - HANNA:

Jag är en rätt så kort nittonårig arbetssökande/livsnjutare som dricker liptons english breakfast-te med en skvätt mjölk och fyra sockerbitar flera gånger per dag och smäller vintertid i mig i genomsnitt 10 clementiner per dag. TV-serieoholic som jag är följer jag cirkus 843958 olika serier och äger nästan lika många serieboxar. Jag tycker kladdkaka är ett oerhört överskattat bakverk, bakar hellre chocolate chip cookies med chokladen utbytt mot hackade hasselnötter och smäller i mig samtliga nygräddade kakor på en kväll istället.



Jag är också en pysselgumma, älskar pyssel i allmänhet men på senare år har tvnördigheten tagit över 88,27% av all min lediga tid och de resterande 11,73 procenten ägnar jag åt att scrappa kort.



Jag heter Hanna men alla främlingar missar alltid H:et i början och tror jag heter Anna och jag bor nere i min finaste källare som är sval och skön på sommaren men iskall och hemsk på vintern. Eller ja, inte nu för nu bor jag tillfälligt hos min moster Ö-vik medan jag söker lite jobb. Innan jag fick för mig att dra så lång norrut, pluggade jag teknikprogrammet med ekonomisk inriktning av den fina anledningen att "åh, då får man ju en bred utbildning och jag kan gå nån rolig utbildning sen istället", men tji fick jag för nu när jag kommit på att jag vill gå konditor-, dekoratör- eller floristutbildning skiter det sig ju när jag har fullständiga gymnasiebetyg (för att söka komvuxutbildning) och inte har gått några konditor/dekoratör/florist-kurser (för att söka yrkeshögskoleutbildning). Så nej, Sverige är inte mitt favoritland just nu. Hoppas därför Sverige cuttar mig some slack nu när det är mellotider och röstar fram RÄTT finalbidrag och vinnare för en gångs skull. Blir ju helt klen vareviga februari/mars på alla dumma svennar som inte fattar att jag har rätt och att alla ska rösta likadant som mig. (Hm, kan ju inte avsluta så där bittert) Förresten är scones med lemoncurd och ost så dödligt gott att jag tror jag ska ha det istället för bröllopstårta när det är dags för sånt (Såja).

#16 - - Ac:

Jag har precis börjat läsa din blogg, heter Anna-Carin Petersson och är 27 år, älskar djur, spelar handboll på elitnivå och bor på lidingö med sambo och hund. Har även en papegoja som bor hos mamma o pappa :) kul blogg så jag kommer fortsätta läsa den :)

#17 - - Kajsa:

Jag heter Kajsa och är 25 år. Jag bor i den bästa, lilla småstaden som finns, nämligen Oxelösund. Jag har en sambo och en liten hundvalp (som redan blivit 4 månader).

Jag pluggar en kurs i engelska och bävar inför C-uppsatsen i vår. Och så bloggar jag en massa, såklart!

#18 - - Agnes b.:

Hej hopp! Jag gick också kulturamas fotolinje på gymnasiet. Grafisk kommunikation var mitt bästaste. Nu bor jag med min pojkvän på gärdet och pluggar bildpedagogik på Konstfack. Det bästa jag vet är att rita och pyssla och det sämsta är tidiga mornar. Då vill jag mest gömma mig. Just nu längtar jag till sommar och till Paris.

Kram!

#19 - - Marie:

Jag tycker också det är galet roligt! Försöker sitta med det så mycket jag hinner :) Nu kommer sambons 3 åring till veckan, då lär det bli ett par konstverk till i samlingen! Och verkligen otroligt skön blogg, du är en som jag kikar in hos dagligen!

#20 - - emelie:

Jag heter Emelie, är 23 år och pluggar till sjuksköterska vilket jag tycker är jättekul för det mesta och ibland lite läskigt men väldigt utmanande. Jag tycker om att pyssla med olika saker och har spenderat ett år på en folkhögskola då jag läste konst & hantverk, superskoj! tyvärr har jag inte jätte mycket tid till pyssel nu när jag pluggar. Men ibland så! Mest tycker jag nog om att hålla på med keramik men det är ju ganska svårt att göra hemma tyvärr.

Älskar naturen, träd, fåglar & ugglor!

#21 - - Josefine:

Josefine heter jeg, 20 år og bor i Oslo sammen med kjæresten min. Jeg går på lektorprogrammet på Universitetet i Oslo for å bli lærer i historie og engelsk. Ganske så ny leser, men kjenner meg veldig igjen i deg og liker flere av de samme tingene, så det er fint! :) Også er jeg dødsmisunnerlig for at det finnes et Tove Jannson kurs i Stockholm, det kunne jeg tenkt meg å gå!

#22 - - Elin-Alice:

Hejhej! Jag heter Elin-Alice, är 21 år och tycker om gamla klänningar. Tidigare har jag läst textil och språk och nu har jag precis börjat en konstvetenskapskurs men annars pysslar, bakar och kalasar jag mest. Och springer på teatrar, biografer och konserter så ofta jag kan :)

#23 - - nicolina:

HEJ! åh, jag ramla typ nyss in här. kändes väldigt mysigt, och fint. jag är en nicolina på 20 fyllda. bor i en tvåa i ett stort gult hus, längst ner till vänster, med min björn som varit min man sen finaste, varmaste aprildagen 2011. älskar att skratta, kramas, läsa, umgås, pyssla.. ja, ungefär så. och så tycker jag det är så väldans fint med klänningar, mönster & rosetter. och jag lyssnar helst på herr hellström. eller laleh.

#24 - - nathalie:

är 19 jordsnurr gammal. längtar till studenten och spenderar denna terminen med att hitta konstnären inom. blev glad när jag hittade din blogg med massa pysseltips till mitt arbete!! bor i den lilla skit staden karlskrona och vill egentligen bara bo på et rosa moln och äta cupcakes. älskar loppisar och vintage!! sådärja : D

#25 - - Rebecca:

Hej söta Jessica! Du vet ju redan vem jag är och att jag kikar in här hos dig titt som tätt. Jag heter Rebecca och är 24 år. Jag bor tillsammans med min kärlek Richard och våra tre katter, Elliot, Olof och Peggy Sue. Jag gillar loppisar och 50-talsklänningar, bakverk och det ljuva och mystiska i livet. Kram till dig!

#26 - - Oskar:

Jag heter Oskar och är 16 år. Flyttade från Västergötlands skogar till Stockholm för att börja gymnasiet. Lever för böcker, Harry Potter och allt innefattar, musik och världens bästa tvserie Friends. Var för några månader sedan sjukligt beroende av Angry Birds och The Sims 2. Hänger mest vid Twitter eller i köket där jag bakar scones.

#27 - - Klara Tho.:

Hei, hei Jessica



Pricken var mitt smeknamn under högstadiet och anledningen var den att jag alltid, alltid hade minst ett plagg på mig som var prickigt. Skosnören, leggings, kjolar, hattask till väska, sjal, smycken, tröja osv. Jag älskade prickar och gör det fortfarande. Jag tog studenten i våras och har gått en termin på Örebro Universitet där jag läste Psykologi A. Det har jag nog redan nämnt för dig, då du frågade via min blogg för några månader sedan.

I höst blir det troligtvis kläddesign eller teater på någon folkhögskola, spännande.



Nu i det nya året har jag flyttat bort från stadens centrum och kommit hem till mina föräldrar på landet. Nu bor jag i gästrummet ute bland bodarna. Nästan som att bo i en egen liten stuga på ett rum.En mysig variation från att ha bott i en lägenhet. Håller för tillfället på att packa upp mina saker.



Avslutningsvis kan jag nämna att jag tycker om att sy klänningar, skapa med papper, spela teater och att ha lugna kvällar hemma.

#28 - - Isabelle:

Hej hej! Jag heter Isabelle och är 23 år. Jag bor i en liten studentlägenhet i Borås och pluggar till bibliotekarie och trivs sådär i staden men väldigt bra med utbildningen, så det får gå. Jag tycker om katter, böcker, second hand, Jens Lekman och England.

#29 - - jeskan:

Hej Jessica!

Jag heter också Jessica och hittade alldeles precis hit. Det kænns som att jag kommer återkomma :)

#30 - - Elsa:

Hej hej!

Jag hittade nyss din blogg, så det här är första gången jag är inne. Den är bra!

Jag heter Elsa och är 19 år, tog också studenten i juni förra året. Just nu är jag au pair i Storbritannien, men till sommaren ska jag hem, för att sen i höst börja plugga igen!

#31 - - Kristin:

Hej! Jag läser till sångpedagog i Göteborg och bor i en lägenhet på Guldheden med tre fina vänner. Jag dansar en massa lindy hop och gillar jazz, klippa & klistra, romantiska komedier, chokladglass och spela spel. Jag kommer inte ihåg längre hur jag hittade till din blogg, men jag vet att jag trivs!

Upp