när årslånga projekt äntligen blir klara

Efter två år, alltså verkligen TVÅ ÅR, bestämde jag igår att min mormorsrutefilt är så klar den kommer bli. Storleksmässigt kvalar den nog inte riktigt in som filt än, men äsch. Jag är filtrebell!
Faktum är att det bara finns en färg av garnet kvar, så ja. Det blir liksom inte mycket mer! Om jag inte gör något annat av den, såklart. Typ virkar bara rosa runt eller syr fast nåt, jag vet inte riktigt. Fast det är rätt låg sannolikhet att det händer, så vi säger att den är färdig! (Projekt som drar ut på tiden alltså! Kärleken dör liksom till slut.)

Såhär ser den ut på ett ungefär då:

Det är ett lite småluddigt, mjukt - om jag minns rätt (som sagt: TVÅ ÅR) - mohairgarn i rosa, blått, vitt och guldbeige.
Inte så stor, som sagt. Men jaja!

Den funkar ju faktiskt utmärkt att ha över fötterna när man sitter i sängen och tittar på serier!

Och den är fasligt bra på att hänga över våra sönderklösta armstöd!


Men den är lite extra bra på det här - att vara kattfilt! Kalasbra, ju.
Det var helt frivilligt och så, förresten. Hon kom och bad mig om filt för att hon frös, lovar! Det var inte som att hon gick precis efter att jag tagit bilderna, nejnej. Så skulle väl aldrig en katt göra!
(Känns lite som att jag använt äldsta tricket i internetboken när jag bara adderat lite söt katt sådär bara, men jaja. Gulligt är alltid bra!)


Och tack förresten, vad fina ni är angående min bristande inspiration! Puss.

alster & makeri | |
#1 - - emil:

Alltså åh katten <3 finaste katten i världshistorien. jag dör på sista bilden <3

#2 - - hanna:

Superbra tycker jag den blev, om jag hade haft tid, orkat och kunnat virka så hade jag lätt gjort en sådan filt till min krogstol, men det är rätt stor risk att det projektet rinner ut i sanden...

#3 - - melinda c larsson:

vilken superfin!

#4 - - Lilian i USA:

Nämen Nämen Nämen! Jag smälter som sockervadd i solsken vad fin! Bra jobbat!

#5 - - karin:

fint :)

#6 - - Kajsa:

Kalasfin filt, verkligen!

#7 - - Fellen:

Vad du är tålmodig och vad fintfintfint det blev! Tycker söt-katt-tricket är fenomenalt, jag smälter.

#8 - - Miriam - En blogg allt möjligt underbart ♥:

Katten var ju bara ett enda stort NAAAAAW ♥

#9 - - aliciasivert:

Men bravo! Vad lycklig jag blir! Mormorsrutor for the win. Jag började själv på en sån här en gång. Men, ja, du vet ju hur det är. Dessutom hade jag ingen vidare snits med virknålen så jag tror inte ens de rutor som blev klara blev särskilt snygga. Man kanske skulle börja om? Ändå värt sen när det blir sådär fint.



Du kanske kan sy en kudde av det hela förresten? Ska nog själv satsa på kuddstorlek. Helt knäppt vad lång tid en filt tar. Blir mycket kuddar i det här hemmet.



Och katten ser så harmonisk ut! Gillar bilderna över huvud taget, så skirt och mjukt och gosigt och jättevackert färgval.

#10 - - Johan:

Oh, jag tror jag minns när du började med den där filten, det var ett bra tag sedan, ja, för det var ett bra tag sedan jag var här inne och tittade förbi! :)

Hoppas allt är bra med dig numera! :)

Upp