välkommen till balkonglivet

Hejdu! Jag tänkte att du kunde få följa med ut på vår balkong lite idag, eftersom att jag mest bara sitter där hela dagarna och gör allt och ingenting.

Såhär ser det ut lite när man kommer ut. Vi har vårt parasoll fastspänt med spännband, för annars flaxar det iväg som värsta Madicken.

Och såhär ser det ut på andra hållet! Vi har en kökssoffa ute, vilket är hemskt bra. Där kan man sova lite under en filt, sitta och fika eller bara gosa med katten.


Vi har klämt in en matplats, en soffa, en grill, två träd och sjukt mycket blommor.


Ungefär såhär ser utsikten ut! Obs! Kanadagäss med ungar!


I hörnan vid matplatsen står ett bord vi hittade i grovsoprummet (:D) där mamma odlar ruccola och mangold!

En margarinlåda som vi borde fylla med margeriter, men vi har lite blandat där i.

Kryddor! Bästa med sommaren alltså, laga mat med färsk oregano, timjan och mynta.

Klematis!

Och det var typ det! Nu är ju det här gemensam yta så jag har inte fått go crazy med vimplar och färgglada lyktor som jag önskar ibland, men jag tycker om den himla mycket ändå!


BONUS! KATTBILDER!


Galen gräsätande katt!

Fotätande katt!

Solkatt.

Svår katt. (Hon borde ha den här som profilbild på facebook, hon ser ju ofattbart cool ut.)
Kanske bästa detaljen på balkongen är hon ju ändå.
hemligt & husligt | |
#1 - - Ellen:

jag döööööör vilken mysig balkong!!!!

#2 - - aliciasivert:

Men alltså NÄÄ vad mysigt! Ljuset, utsikten, ombonaden (är det ett ord?), trivselnivån, detaljerna (knyttethusen!), margarinlådan, soprumsbordet, allt som slingrar och klättrar och ramar in. Vill bara bo där direkt.

#3 - - Madeleine:

fantastiskt!

#4 - - Johanna:

Men så fint! Jag vill också bo vid vatten!

#5 - - Fellen:

Helt magisk balkong, och hon ser så väldigt fin ut den där katten!

#6 - - Louise:

Hej kan jag få er balkong cirka nu? Så himla mysig!

#7 - - Lilian:

Vad mysigt ni har det! Jättefint!

#8 - - Gitte:

Wow, balkongen din er jo helt utrolig! ^^

#9 - - Oskar:

Gud vad fin!

#10 - - emil:

alltså eran balkong är så galet mysig!! Så himla hemtrevlig och idyllisk :D

#11 - - kajsa:

sjukt mysig balkong! Vi har uteplats eftersom vi bor på markplan och jag ÄLSKAR det. Att liksom kunna gå ut fast man bor i lägenhet. aaah!

dock har vi inte en tredjedel så fint eftersom vi är borta alldeles för mycket av sommaren för att ha massa grönska och blommor.

Vilken stadsdel bor du i? Känns som om jag känner igen kanalen utanför balkongen!

#12 - - Linnea:

Åh vad otroligt fint det var, känns som om man skulle spendera varenda vaken minut där!

#13 - - Regnboge:

For ein flott balkong!

#14 - - elno:

åh vad underbar! vill också ha en balkong med en liten kökssoffa att sova på!!

sv: Eller hur, vi tog bara varsin bild, hade gärna tagit hundratals!

#15 - - Vicky:

men åh vilken fin balkong!

#16 - - jenny Olofsson:

Vilken fantastisk balkong! Jag önskar att den var min!!!!! Vackert <3

#17 - - Elin-Alice:

Åh, tänk om man hade en balkong... Och tänk att det finns så mysiga/fina/underbara balkonger som eran!

#18 - - inger helén:

men hur fint!!

#19 - - Katten:

Balkongen är ju helt fantastisk! Och katten söt! :D

#20 - - maja.:

åh vad fint!

Upp