case closed: here dwell the brave at heart

Det har inte riktigt gått arton långa år, men ni ska bara veta hur mycket planeterna i linje står!
Vi på HPRS (Institutet för Harry Potter-relaterad stickning) har nämligen kommit över nya, helt entydiga, bevis. Vi kan alltså dra slutsatsen att JA! Den är klar! Den har varit klar i flera veckor!

Vad är det här för goja, undrar du kanske. Frukta icke, min vän, du har nämligen blivit utvald att få ta del av just detta bevismaterial! Ditt livs chans! Se det som din guldbiljett till Willy Wonkas fabriker eller ditt namn som dras ur den flammande bägaren! (Kanske till och med ditt namn som dras under the reaping i The Hunger Games, om du är lagd åt det hållet.)

Kolla in det här!
Nejmen hörrni, på riktigt så tycker jag om den fasligt mycket. Man kan ha den ett, två eller tre varv beroende på grad av fryssighet och önskad mysnivå. Den är gosig och lite knölig, men vi kommer överens rätt så bra ändå.

Det tog väl ungefär en månad att slutföra, den är 45 maskor bred och massor med maskor lång. Drygt tre meter lång sans-fransar, himla bra.

Glad fredag!
alster & makeri, witchcraft & wizardry | |
#1 - - emil:

åååååååååh den är så himla fin!! och du med min fina vän!

#2 - - Maren:

Du er fin! God helg!

Svar: Kram! Ha en kalasfin helg, kära du!
litesocker.blogg.se

#3 - - Agnes B:

åh vad toppenfin!

Svar: tack fina du!
litesocker.blogg.se

#4 - - Fredrikapåvinden:

Men så himla fin halsduk på en himla tjusig tjej!

Svar: puss!
litesocker.blogg.se

#5 - - Anna María:

Hurra! Superfin!

#6 - - kajsa:

Men hall¨vad bra?! De flesta av mina halsdukar är av de tättstickade slaget (alltså vävda) köpta på resor i arabvärlden och dylikt och himla gosiga. Men det går ju inte riktigt upp mot en tjock, lösare stickad variant som denna. Och helst hemmagjord! Jag har inget tålamod för att sticka men jag kanske kan virka?

Svar: Åh, ja. Gosiga halsdukar är ju det bästa! Och virkavirkavirka och visa sen! Vore världens fest ju!
litesocker.blogg.se

#7 - - Louise:

Men så himla fin den blev! Och du är ju hur söt som helst!

Svar: Puss & kram & tack!
litesocker.blogg.se

#8 - - aliciasivert:

Är helt förälskad. Kära värld vad vacker och bra du är, kvinna!

Svar: Haha, men kram fina du!
litesocker.blogg.se

#9 - - Ellen (alatariel):

Skit snygg! Och fina bilder på dig också. :)

Svar: Tack du!
litesocker.blogg.se

#10 - - Karin:

Du är fin, bara så att du vet!

#11 - - Linnea:

ACK så fin!!

#12 - - Man:

Känns som om jag massbombar dig med kommentarer nu, men jag måste säga det en gång till - FANCY!

Svar: Fancy är ett hemskt bra ord, så det är okej! Och jag blir ju alldeles glad av dina kommentarer!
litesocker.blogg.se

#13 - - Bunny:

Halsduken är verkligen helt underbart fin! Fantastiskt jobb! Önskar jag kunde göra det där!

Upp