and that’s the glue between me and you


Nu har jag hållt på i kanske hundra dagar med mina minibyråer, men äntligen är de klara! Har, som ni kanske ser, nog med lådor för att sortera upp hela världen.
Hemskt nöjd med valet av tapet. Tror den heter Eco Wood 9721. Den fanns i två färgsättningar i tapetboken jag köpte dock, men ingen av dem finns på Ecos hemsida! Nåja!

24 lådor!
Första hyllan nedifrån är alltså avsedd för skrotförvaring, medan andra hyllan tar hand om allt mitt förädlade skrot. Skrivbordet är nog från 40-talet och Mamma målade det ultramarinblått utifrån mina önskemål när jag fortfarande var en liten knodd. Bra val, om jag får säga det själv.

I obehandlat tillstånd har de ju små hål att använda sig utav för att öppna lådorna, men vänder en på dem så får en släta lådor att göra som en vill med.

Ville ha något enkelt men inte de urgröpningarna som fanns, men kände att 24 små knoppar skulle bli både jobbigt och onödigt dyrt. Letade igenom mina samlingar efter läderband och snören, men hittade inget bra. Slutligen gjorde jag små flärpar av svart eltejp som jag vek dubbelt! Perfa! Läderaktigt fast ändå inte. Har limmat fast dem runt kanten bara när allt annat var klart.

Har så himla bra arbetsplats nu, speciellt ihop med denna fenomenala arbetslampa från min käre mor. Råkar sitta uppe nätterna långa. (Speciellt nu när jag också har den lite försenade födelsedagspresenten i form av en perfekt skrivbordsstol. Ni ska få se den ordentligt asap.)
Det tog ett tag att få klart dem, mest för att det krävdes kanske tusentals lager med lack för att de ska hålla ordentligt. Förmodligen något av det mest hopplösa att lacka 24 små lådor - vänta 2 h - lacka 24 små lådor - vänta 2 h.

Nåja, bra blev det!
 
alster & makeri, hemligt & husligt | |
#1 - - Hanna:

Men gud vad fint!! Heja!

Svar: :D tjohej!
litesocker.blogg.se

#2 - - Emil:

Åh så fint! Är dessutom fasligt avundsjuk på ditt skrivbord!! Vill också ha ett från 40-50-talet :(

Svar: :D Ja! Vet inte riktigt var det kommer ifrån, har liksom haft det så länge jag kan minnas. Snajsigt.
litesocker.blogg.se

#3 - - Man:

SÅ bra!

Svar: PUSS! Hörredu förresten jag saknar våra långa kommentarskonversationer!
litesocker.blogg.se

#4 - - Jennifer:

Men, helt fantastiskt!!!

#5 - - Fredrikapåvinden:

Men oh så tjusigt! Så härligt när man kan sortera upp alla sina dyrbarheter! älskar när de sedan stökar till sig så man får sortera upp det. Älskar att sortera!

Svar: Jaaa! Åh. Fick ju strukturera upp allt också, vilket var bäst.
litesocker.blogg.se

Upp