lite sådär blandade äventyr som kameran fångat


För rätt så länge sen åkte jag till Vildmarkskumpanernas land och hade sconespicknick med Johanna, Malin och Carro. Jag och Johanna gjorde scones med vinbär i och åt med philadelphia och lemon curd. Brabrabra.

Sen på min jättevarma födelsedag flyttade ju jag och storasystern in matbordet i hallen (svalaste rummet) och gjorde pompoms och blommor!
Vi fikade chokladtårta med blåbär!

Till middag den dagen blev det palak paneer med naanbröd och ALLTSÅ DOG VAD GOTT. Mamma gjorde palak paneer från scratch och det gick åt mycket spenat.
Plus att hon hade gjort egen paneer liksom! Samt egen ghee som en ju steker osten i. Bäst!

Sen en annan dag när det regnade katter och hundar åkte jag till Vildmarkskumpanernas land ännu en gång och traskade tillsammans med Johanna långa vägen genom regnstormen. Hade gummistövlar och paraply så det var rätt okej! Det var halvt träff för att jag fyllt år och halvt för att de andra knappt hunnit träffas under hela lägerveckan de var nyhemkomna från.

Vi stod och velade i en halv evighet i affären, men bestämde oss för att göra en storslagen pannkakstårta!

Och alltså kolla vilken bjässe!

Den behövde dokumenteras väl.

Innan vi började ta rotade Anki fram ett ljus som var det närmaste tårtljus vi kunde komma. Men vi ville inte sabba tårtan så det blev såhär!

Sjukt svårt att skära!

Det var ingen som blir gift förutom David.

Och det var den blandade kompotten!
 
 
allt, inget och vardagsmat, äventyr & minnen | |
#1 - - Johanna:

Ojojoj så god alla mat ser ut!

Upp