supermegaduperfynden

Alltså okej. Igår så gick jag lite slentrianmässigt ner till bytesrummet (det vill säga det helt fenomenala källarutrymmet vår bostadsrättsförening har, där folk kan ställa ned sådant de inte vill ha men som inte behöver slängas) för att hitta material till ett projekt. Och jag hittade två SÅ fenomenala grejer.

Först ut denna. GUSTAV KLIMT. SOM JAG JU ÄLSKAR. FLERA (!!) AFFISCHER.
Dördördör ska hänga upp denna på min vägg snarast möjligt. (Kyssen hade funnits i den men var inte kvar, lite deppigt men vad sjutton!)
Och sen så bara bland några deppiga H&M-jackor hängde denna. Österrikisk ullkapa i perfekt brun och PERFEKT modell till långa kjolar och kängor.
Utöver detta hittade jag inte bara material till en hel del makeriande, men också ett gäng konstböcker i fint skick som någon kasserat. Små böcker med massa bilder om såväl Turner (<333333 hade det funnits en Turner-poster också hade jag nog exploderat), Van Gogh, Mondrian och Picasso till exempel. Plus en bok om Jung och symbolism.

Total kostnad: NOLL JÄKLA KRONOR.
Fy bubblan alltså, lätt det bästa som hänt mig.
 
sakligheter och saligheter | |
#1 - - Ellen (alatariel):

Åh gud vad great! Jackan är bara för fin! :)

#2 - - Jenny Olofsson:

Åh vilka fynd! =D





Svar: Verkligen!
litesocker.blogg.se

#3 - - Elin:

wowwowwow värsta fynden! Kappan är underbart vacker, så fina detaljer där i ryggen.

Svar: JA ELLER HUR!
litesocker.blogg.se

#4 - - Daniella 🌙:

Typ som Narnia ju!!

#5 - - Alicia:

HUR BRA!?!?!?! Jag blir helt spattig! Hur kan någon ENS kasta allt detdär? KLIMT!!

Svar: JAG VET. Glad i alla fall att de ställde ner't i bytesrummet. Thank you very much. Taggar hösten nu för att använda kappan.
litesocker.blogg.se

Upp