we live in a house made of each other, and if that sounds strange that’s because it is


Har byggt ett hus.

Ett lysande myshus.
Det står och håller mina trollstavar och Hilma af Klint-vykort sällskap.
Bra grej att ha.
Speciellt inför långa mörka novembernätter. Alltid någon hemma.
Tycker det är fasligt hemtrevligt.
Måste bara skaffa mig ett knytt som kan flytta in.
Använde en ganska liten ljusslinga jag redan hade i mitt rum och tejpade fast inuti en låda. Fast innan hade jag ju skurit, byggt med papier-maché för mjuka övergångar och fixat hit och dit för att få det i rätt former i några dagar. OH-papper med ett tunt lager vitt silkespapper bakom för att få fönstren mjukt vita istället för att se fula sladdar.
 
alster & makeri, hemligt & husligt | |
#1 - - Linda:

Så fantastiskt fint. Du är så kreativ! :D

#2 - - Puck:

MUMIN! OCH DOCTOR WHO! I. Ett. Himla. Konstverk. Så fab.

Svar: ÅH. Den har lite lagom Tardis-feel. Älskar't. Puss!
litesocker.blogg.se

Upp