allt på D

Såhär inför flytten är det stor omsättning av grejer. Det blir ju så att en inser att sånt en inte ens tänkt på någon endaste gång de senaste fyra åren kanske inte behöver ta upp en hel låda, känner att det kanske går att göra sig av med de där böckerna en läste för fem år sen men som inte var så bra och så vidare. Min mor, till exempel, kände att det var dags att göra sig av med uppslagsverken hon köpte när hon var i min ålder, eftersom att de är lite omoderna vad gäller vissa grejer. Ungefär Sovjetunionen och sånt ni vet, minns att jag letade som en galning efter DR Kongo tills jag fick fram att det hette Zaire då, hoppsan. Så går det när man kollar i trettio år gamla böcker! 
Hursomhelst visade sig detta vara en ypperlig möjlighet för en sån som mig - ett gammalt uppslagsverk på tjugo band är nämligen en guldgruva vad gäller pyssel- och, framförallt, collagematerial. Jag tog fram kniven och började skära. Det bästa är första bladet i varje band, där är det alltid en bild man ska titta på med medföljande 3D-glasögon. Det här är framtiden, mina vänner, jag lovar. Jag har inte kommit jättelångt än, men boken med allt på D har jag gillat bäst hittils. Hittade massor med fint där!

Till exempel Sir Arthur Conan Doyle.
Emily Dickinson.
DIAMANTER.
Och bäst av allt - dinosaurier.
Annars har jag hittat andromeda, bandvalar och bältor. Brabra.
 
alster & makeri | |
#1 - - Regnboge:

Hihi, D er ein god bokstav!

#2 - - Ellen (alatariel):

Åh vad kul! :D

#3 - - Beata:

Ja, det är ju så svårt att slänga gamla saker, speciellt om de har en historia.

Svar: Javisst! Tur då när man kan återanvända dem, tycker jag.
litesocker.blogg.se

#4 - - esteterier:

Har följt med stort intresse på instagram, så himla fina bilder du har hittat!

Svar: Haha, vad bra! Är himla nöjd, och har inte ens kommit igenom hälften än!
litesocker.blogg.se

#5 - - Alicia:

MEN ALLTSÅ DEN DÄR KAN HON JU INTE KASTA!!!! Blir helt vild!

Svar: Hahaha, men det är ju därför jag klipper ut de finaste bilderna! Typ dinosaurierna! Så slipper man alla sidor om folk som heter Dahlgren och så!
litesocker.blogg.se

#6 - - Becka [fotoblogg]:

Vad kul!

#7 - - Kajsa:

Vilka underbara böcker/bilder! Bra att du tar tillvara på det. Jag älskar att det finns 3d-bilder!

Svar: Javisst! Det är makalöst.
litesocker.blogg.se

#8 - - Olivia-foto:

Fin blogg!

#9 - - Man:

Jag dog lite. Så himla bra! <3

Svar: JA. Visserligen bokslakt, men annars skulle de ju bara fått gå till historien utan all denna uppskattning.
litesocker.blogg.se

Upp