lumos maxima III

Min lilla älskling till katt växer så fruktansvärt snabbt, ska ni veta. Han har ju varit här drygt en månad nu, och fyllde fyra månader för nästan två veckor sen.

Denna bild är från slutet av maj, till exempel, och jag tycker att han ser ut som en liten plutt.

Han hade precis fått en en pinne utifrån att tugga på, och han älskar den (och andra småpinnar) mer än alla andra leksaker sammanlagt.

Samt lådor. Lådor är bra.
Och ofta så ligger han såhär med frambenen. Han ser så bestämd ut, som om han har armarna i kors. Gulle.

Den här bilden tog jag bara häromdagen då! Stora killen!

Långa goskillen. Bästa som finns: bli klappad på magen. Varje morgon hoppar han upp i sängen, ställer sig framför ansiktet på mig och drar till med ett "mjau!" och så slänger han sig ner bredvid mig såhär, och så ligger vi och gosar en långlång stund.

Desutom har hans ögon blivit utomordentligt gröna sen han kom hit. De var ju helt blå när han föddes, och har sakta men säkert förändrats.

Plus fina lavendelfärgade (de beskrivs så på rasringens hemsida, i alla fall) trampdynor.

Dessutom har jag börjat pyssla på en leklåda åt honom! Har börjat sy fast papper, eftersom att jag inte ville klistra och lacka då han tuggar så mycket på kartongen. Tejpar fast trådändarna på insidan med supertejp så att han inte ska få för sig att äta snöre. Den är bästa stället att leka på, i alla fall.

Och ett bra ställe att se galen ut på.

Han kommer igenom hålen men oftast tycker han att det tar stopp efter en tass och ett huvud, och ser onekligen fantastiskt knasig och korkad ut.

Fast sen sover han ju för det mesta.
 
Jag har börjat klickerträna honom också, och ska försöka lära honom sitt, ligg, vacker tass och så vidare. Han kan ju redan (nästan) apport, så det bådar gott!
Åh, finis.

 
katter | |
#1 - - Jennifer:

SÅ fin!!

#2 - - Emil:

ALLTSÅ HERREGUD!!!!!! Så himla himla fin! <3<3<3<3<3

Svar: :D:D:D haha jag vet. har typ såna stunder varannan minut härhemma. "HAN ÄR SÅ FIIIIIIIIIIIIIIIIIIN ÅH SÖÖÖÖT"
litesocker.blogg.se

#3 - - A:

Hade du int en till katt? :) hur går det med dem två?

Svar: Jo, vi hade en till katt. Men de hann aldrig riktigt träffas, då vi var tvungna att avliva gammelkissen för några veckor sen. :(
litesocker.blogg.se

#4 - - H:

Haha jag skrattade högt åt den när han tittar ut lite halvt ur hålet. Så rolig bild!

#5 - - Anne:

Din katt är så söt!

#6 - - LisaMarie:

Åh vad underbart vacker och söt han är! Vilken ras? Han påminner mig lite om älsklingskisse Ikaros som dog i vintras. Han var ingen raskatt men hade ungefär den där färgen och påminde även lite om din katt i ansiktet.

Svar: Åh, ja, han är fin han. Russian Blue heter rasen! Silvriga med gröna ögen. Och jag beklagar hemskt mycket sorgen för Ikaros. Hoppas han hade ett fint kattliv. <3
litesocker.blogg.se

#7 - - Julia / into the storms:

Ååh så söt! Särskilt när han tittade ut ur kartongen. Fina bilder.

#8 - - Jennah:

Vad roligt! Lycka till med träningen, vi ska ta tag i att börja klickerträna vår katt Duchess snart också :) kul att se hur ögonen förändras på kattungarna. Hennes var ju förstås också blå förut, men nu är de gula!

Svar: Ojojoj! Har du någon bild på henne? Hur ser hon ut?
litesocker.blogg.se

#9 - - Linda:

åh så söt! :)

#10 - - Linnea:

ÅH så fin!!

#11 - - Jennah:

En helvit perserkatt, lite av en kattunge fortfarande, och med gula/orange ögon :) har ingen bild upplagd tyvärr!

Upp