ta min hand så springer vi genom moln av stjärnstoft

Jag har gjort mig själv en SPACE LAMP. Världen är min canvas eller i alla fall den här lampskärmen, liksom.

Det kan vara min favorita grej av allt jag gjort någonsin. Måstemåste hitta en bra lampfot till den nu bara.

Den är inklusive fransar som skiftar i svart till blått och en levande och nästan flytande liten kant längst ned.

Men mest är det bara mörktmörkt för att ljuset inte nått hit än. Förutom de stjärnor som är närmst, då.

Och självklart är den komplett med småsmå hål för att stjärnorna ska få komma fram. Den har fått sluka en annan lampa tillsvidare så jag kan få lite stjärnor ändå.
 
 
Men vad säger ni - hur ser den ultimata lampfoten ut? Trä? Sten? Metall? Glas? Modern? Klassisk? Barock? Kan inte bestämma mig alltså! Tänker mig att den skulle bli maffig på någon i vit sten, som andas lite antikt och klassiskt och har lite pondus, men jag vet inte riktigt.
alster & makeri | |
#1 - - Jennifer:

Oh my, du är ju SÅ DUKTIG.

Svar: PUSS
litesocker.blogg.se

#2 - - Emelie:

Alltså GENInivå på hålen i lampan!!

Svar: :D:D
litesocker.blogg.se

#3 - - Loe:

Ascool lampa!
(sen tänker jag att en mattsvart eller mörkblå fot vore väldigt snyggt till)

#4 - - Fellen:

Alltså. Herre. Gud. Det här är det mest fantastiska jag sett på hur länge som helst. Den är magisk, du är magisk.

Svar: ALLTSÅ tacktacktack <3
litesocker.blogg.se

#5 - - Man:

Det känns som att jag gapar konstant efter att ha vistats här. Så fantastiskt att ha dubbel uppsättning av natthimlen alltså! Personligen hade jag älskat att se lampskärmen med en bastant glaskropp till fot. Gärna en lite halvskev sådan och med bubblor i - sånt där "hemmablåst" glas. (Innan jag dör ska jag minsann ha blåst eget glas, för det vore något alldeles speciellt!)

Svar: Amen du, tack! <3 Åh, det vore ju faktiskt fint. Är dock sugen på en mattvit just nu. Kanske i svarvat trä eller så.
litesocker.blogg.se

#6 - - H:

Så himla fin! Hade nog tyckt en ganska clean lampfot som inte snor uppmärksamhet från skärmen :)

Svar: Har tänkt lite i samma banor, lutar åt en kritvit för min del just nu.
litesocker.blogg.se

#7 - - Kajsa:

Jädrar i min lilla låda så snygg lampa!

#8 - - Caroline - Foto | Gran canaria | Mamma:

Åh så häftig!!

#9 - - Alicia:

Alltså du skulle sett mitt ansiktsuttryck. Den där är ta mig tusan värdig Dumbledore. Är alldeles andlöst överväldigad av magin och saligheten. Så djävulskt bra!!!!!!!!!!

(Den perfekta lampfoten för mig är nog i mässing eller rostigt järn, men den här fordrar nog vit sten - som Dumbleduss grav typ.)

#10 - - Jenny Olofsson:

Men åh du är ju ett geni som skapar dessa drömmar till skapelser. Helt underbar lampa! Hur har du gjort? målat på den? klippt? klätt om? Vad du än har gjort med den så har du skapat magi. Säker på att du inte har studerat på hogwarts och lärt dig trolla fram magiskt vackra saker?

jag skulle kunna se att Dumbledor har den där som sin godnattlampa. Den lampan som kastar lite halvt magiskt ljus på hans stickningar innan han somnar.

Angående foten, så håller jag med dig. Vit sten skulle vara väldigt vackert. Silver funkar också. Jag skulle inte ha en för söt fot bara. Råare material och ganska maskulint.

men du har en sådan känsla för färg o form att det du bestämmer dig för kommer vara/bli vrålsnyggt <3

Svar: Men du, vilken jäkla kommentar! Jag önskar att jag kunde säga att det var magi på riktigt, men ack nej. Och det hade varit världens ära att skänka den till Dumbledore!! Men det är det jag tänker, foten ska ha lite pondus. Vara rätt så tuff fast ändå vacker!
Kram!
litesocker.blogg.se

#11 - - Kimmey ~ Kung varje dag:

Snygg!!!!

#12 - - Anna María:

Helt makalöst vilken fin lampskärm! Så fint gjort! Och den lyser så fint med det brun/röd/guldiga ljuset! Så himla fint.

#13 - - A.:

HUR HAR DU GJORT? den är så otroligt tjusig.

Svar: Stjärnstoft och magi!
litesocker.blogg.se

#14 - - Nicole:

Åh så jädra fint gjort!! Riktigt sådär så man bara önskar att man kunde ha precis en sån hemma. Fasen vilken talang :)

Upp