till minne av apelsinerna i rom


Flaxade mig iväg på studentmottagning i lördags. Vädret var helt makalöst och sällskapet likaså.
Extra megabonus: Anki är tillbaka i Stockholm och var med på hela kalaset!
Vi åt god mat och hängde, som en ju ska på en mottagning. Vi satt där så länge att vi till och med hann bli hungriga igen och tog en andra omgång. Samt att de serverade både citronpaj och någon slags chokladlakritskaka - helt fenomenalt gott.
Vi diskuterade viktigheter (som vanligt!) och spenderade ganska lång tid med att fundera ut roliga aktiviteter som vi kan göra under sommaren. Slut på tedrickandet, tydligen, och mera minigolf och volleyboll. Bra!

Studentmottagning var det ju, så det fanns blå och gula ballonger och dessutom en student som vi gratulerade och gav ett apelsinträd till.

Anton var det i alla fall som tog studenten! Ett år efter de andra, eftersom att han flaxade över till andra sidan Atlanten i ett år.

Och det var ungefär allt! Hade kunnat sitta kvar hela natten och bara hänga - det var knappt ens en gnutta kallt. Men jag började få fruktansvärt ont i halsen och jag började ana oråd, och åkte därför motvilligt hem.
Men mycket riktigt vaknade jag ju dagen efter med årets brakförkylning. Halsar ingefära- och honungste och sover långa stunder så att jag kan hänga med på nästa mottagning på torsdag.
 
allt, inget och vardagsmat, äventyr & minnen | |
#1 - - lisa:

krya på dig!

#2 - - Ellen (alatariel):

Åh vad det låter kul! ^^ Jätte fina bilder också! :)
Och så ser jag att du gjort dig en ny design, himla fin. Älskar den blåa färgen!:)

Svar: Tack fina du!
litesocker.blogg.se

Upp