julmakeri

Min kära storasyster har varit här de senaste dagarna och tagit hand om mig lite, och när jag häromdagen ändå var någorlunda pigg satte vi oss för lite julmakeri. Granen monterades ju ihop här för någon vecka sen för att se lite hur Lumos skulle reagera, och eftersom att han har tuggat och varit allmänt nyfiken får en del av vårt vanliga, ömtåliga pynt ha paus i år och vi behöver fylla ut med lite tåligare pynt. Som papperspynt till exempel!
Katten ifråga var mest lite upprörd över att vi stökat ned på hans bord, men det fick han tåla.

Jag vek en trana men blev sen bara upprörd över att det gick dåligt så jag körde på ett annat projekt jag hittat på pinterest - en stjärna till toppen! Började med att skära ut 20 lika breda pappersremsor. Lätt det som tog längst tid.
I instruktionen jag hittat rekommenderade de limpistol, men jag tror att det är viktigare om en har tjockare material. Limpistolslimmet hamnade mest överallt, så jag bytte till stift! Funkade utmärkt!
Under tiden vek Louise lite tranor som fick sätta sig i granen.
Och efter lite fifel och klipp blev stjärnan klar! Så himla fiffig grej, tycker om den hemskt mycket!
Den fick genast flytta in i toppen av granen (mest pga ömtålig och svår att förvara någon annanstans). Vi har nog aldrig haft stjärna i toppen av granen, egentligen, utan har haft tom topp i flera år sedan Katten hade sönder vår spira. Men nu så! Denna stjärna blev kanske lite i det största laget, men det blev rätt så tjusigt. Helheten får ni se när vi pyntat granen då!


 
alster & makeri | |
#1 - - Emil:

Alltså Lumos <3 så himla fin!!
Vad fint det blev med stjärnan!!! :D

#2 - - Puck:

Åh så magiskt! <3

#3 - - Jenny Olofsson:

Åh en sån stjärna vill jag också göra! Fast kanske använda den som adventsstjärna i stället :D

Svar: Ah! Tänk bara på brandsäkerheten då!
litesocker.blogg.se

#4 - - Memmie:

Så fint det blev med stjärnan i toppen på granen, har varit på jakt efter en "toppstjärna" länge, men nu tror jag att jag gör en själv istället! :)

Upp