makeriupdate

Trots att inaktiviteten varit hög på denna del av www så har jag ju faktiskt gjort saker. Två saker som tog ganska många timmar är dock ämnade att bli julklappar till folk som läser bloggen, så det får jag allt vänta med att visa. Har i allmänhet ett litet halvt löfte att bara ge handgjorda grejer i julklapp i år (delvis för att jag inte direkt är fit for julklappsshoppning) så vi får väl se om det blir alsterbomb efter den 24e.

Men jag storshoppade på Slöjddetaljers webshopför kanske en månad sen (bra utbud och pris, men lite svårmanövrerad sida), vilket ju innebar att jag äntligen har grejer till en del projekt. Bland annat skaffade jag mig något jag länge velat ha till mina filtprojekt - en filtnålshållare.

Jag vet. Lite kalla kårar och tortyrredskapsvibbar, men filtandet går svinmycket snabbare! Sju nålar i en liksom! Köpte dessutom stora mängder stoppningsvadd i tron om att det var samma vita som jag använt till att filta med förut, men det visade sig vara mer passande för just stoppning än filtning. Blev liksom aldrig riktigt fin yta på det.
Nåja, det funkade bra att bygga basformen med till stora projekt, och denna nytändning i filtandet innebar att denna blev till. Absolut inte klar än då, klor, ögon, näbb och så lite mera fluff kvar. Lätt mitt största projekt hittills, då hon säkert är stor som tio Felix. Julia cashade in alla poäng på instagram när jag körde frågelek om vem det var. (Ja, Hedwig såklart.)
 
alster & makeri | |
#1 - - Jenny Olofsson:

Åhh så fint! Nu blev jag sugen på att filta och skapa en egen Hedvig <3

Upp