vi fyller tre år idag!

Idag fyller bloggen tre år! Över 1100 inlägg. Rätt bananas. Jäkligt oklart vad jag egentligen bloggade om i början, men jag är sanslöst glad att jag började! Tänk vad annorlunda jag hade varit annars! Jag menar, trots att jag nu börjar ta avstånd från "pyssel" som benämning på det jag gör var det just pysslandet som tog mig framåt. Utan det hade det aldrig blivit något av något. Bra beslut att blogga, kan vi ju säga i alla fall.

Tänkte att vi kan kolla lite hur det sett ut under dessa tre år!

Mina första inlägg hade inga bilder alls, och jag vet inte ens vad jag skrev om?! Hade Soup Monday med Johanna innan scoutmöten och åt nybakta frallor, i alla fall.
Jag har därefter visat dubbelexponerat projektarbete.
Lagt up denna SVINBRA bild på det som nog var mitt första pyssel. (VARFÖR ANVÄNDE JAG SÅ DÅLIGA BILDER.)
Ställt ut dessa på fotomässan tillsammans med resten av min klass. 
Ljómihängt och påbörjat kalenderprojektet (då var vi ju var en pysselgrupp men numera är vi en kreativ klubb.). 

Mormorsrutat.

Varit på äventyr.

Och en påsk var vi häxor.

Varit utklädd till ninja innan studenten och hängt i Lumaparken.

Haft slututställning med min jätteduktiga fotoklass.

Tagit studenten!
Visat miljarders bilder från när vi luffade genom Europa med scoutgänget, som avslut på vårt sista år. (Fast vi fortsatte ju.) Gick i bergen, såg moln och bergstoppar och besökte Rom.
Gått på typ sommarbio och sånt.

Fyndat grejer. Som Muminmugg för 20 riksdaler.
Haft utehäng med fölk i höstatider.
Stickat min varmaste halsduk. Den är dock rätt sliten nu, efter sjukt flitig användning.
Varit på galej! Som scoutfest för att fira att kåren fyllde jämt. Kungen var med via skype. (Kan ha varit på låtsas. Vem vet. Oavsett vad har jag gjort raketen med honom en gång.)
Gjort mina första saker att le åt.  Apelsinugglor.
Böcker blev miniböcker. Blivit klar med kalenderprojektet.  Haft sakmakeri under en vår där jag mest läste och skapade. (Hängde en hel del med Stephen Fry.)
Fyndat mer. Köpte Muminböcker inför bästa kursen.
Skapat. Gjorde egen mugg.
Läst böcker (den här som är så sorglig men så bra och som håller på att bli film atm. Se John Green vara med under filmningen här.) och ätit hemgjorda semlor.
Gjort denna till Hemslöjds utställning Ser du löven för alla träd? på Liljevalchs.
Gått i fina hus och på utställningar, till exempel Hallwylska.
Haft knasigheter för mig med Ljómi. Som att ordvitsfira skottdagen med till exempel pangkakstårta.
Fotat sånthär. Det är ju sånt jag sysslar med. Ljus. Bästa grejen.

Bakat ibland. Som påskkolan.

Gjort drakägg.

En valborg tog jag dramatiska bilder.

Har också pluggat Tove Jansson.
Hängt med mina vänner bland körsbärsblom.
Droppat vatten.

Gått på teater och musikaler. Här såg vi RENT med en vän som spelade Angel.
Gjort brinniga bilder.
Gjort trollstavar!
 
Glitterbokat!
Börjat plugga Konstvetenskap. SÅ mycket litteratur i grundkursen. Saknar Hatt och Klonk.
Stickat Gryffindor.
Tagit väldigt mörka mystiska bilder. Bakat kanelisar.

Blivit 100% häxa.

Gjort Åke - den första av många filtade djur.

Gjort små pumpalyktor.
Berättat om svåra saker.
Snöpyntat.
Firat nyår några gånger.
Fått bästa akademikerväskan. (Samt hade min hästkofta som är för nopprig för att ha numera. SAKNAR DEN. Perfekta längden och färgerna och mönstren. Letar som sjutton efter en värdig efterföljare men ack vad svårt då.)
Gjort en massa digitala collage. Typ det här.
Flyttat till Aspudden. Haha. Såhär tomt kommer det här köket aldrig vara igen. Filtdjursarmén har gått parad.
Börjat förändra världen med Alicia
Sånthär galej har också hänt.
HÄMTAT LILLA LILLA LUMOS och blivit kattmamma.

Och slutligen gjort grejer som är mina personliga favoriter av allt jag gjort någonsin.

För att utvärdera kan vi väl säga att jag är sanslöst nöjd med mina tre bloggår, och kanske framförallt hur jag utvecklats genom det. På vissa plan känns det som att processen precis börjat - synen på det jag gör och vem jag är börjar förändras ganska radikalt, och jag kan inte tänka mig hur det skulle fortsätta någon annanstans än här. Med er.

Puss på er finisar.
allt, inget och vardagsmat | |
#1 - - Johanna:

Blir så otrolig nostaligsk själv när jag ser de här bilderna. Läste nämligen din blogg för ungefär två år sedan, sen tappade jag bort bloggvärlden ett tag men nu har jag hittat tillbaka. Din kreativitet får det att pirra i mina fingrar av iver att skapa någonting. Så himla härligt.

Svar: Åh men så fint du! Knäppt att du kan bli nostalgisk av det egentligen! Fint att du är tillbaka - du är så välkommen tillbaka och tack för fina ord!
litesocker.blogg.se

#2 - - the printed word:

så sjukt mycket fint! blir väldigt inspirerad.

Svar: Åh men puss!
litesocker.blogg.se

#3 - - Emil:

Grattis på treårsdagen!!! Så himla fint att du inspirerar människor till att skapa!!

#4 - - freja:

grattis på treårsdagen! så kul att kunna gå tillbaka och minnas! puss!

Svar: Pusstack!
litesocker.blogg.se

#5 - - Alicia:

Fyfan vad ballt! Känner peppen för allt när jag ser detta. Magi!

Svar: Ja! Hejaheja. När har du bloggfödelsedag?
litesocker.blogg.se

#6 - - lisa:

så fint inlägg!

Svar: Tack du!
litesocker.blogg.se

#7 - - Malin Aurora:

Så himlans mycket fint<3

#8 - - Jennifer:

Åh, så himla mycket bra saker ju! Du är så himla duktig!!

Svar: MEN PUSS.
litesocker.blogg.se

#9 - - Ellen (alatariel):

Så mycket fint har du gjort! ^^ Grattis i efterskott!

Svar: Tacktack <3
litesocker.blogg.se

Upp