omedvetna knytte-hyllningar

I slutet av maj visade jag ju er våran älskade balkong! Fina Alicia kommenterade då och nämnde "knyttehusen" lite i förbifart, och jag tänkte väl mest bara att ja, det är ju fin muminkänsla på dem!

Men sen så kollade jag i boken. Liksom verkligen kollade, tog med den ut och jämförde. Och det är ju faktiskt lite så att man kan tro att vi gjort någon medveten hyllning till Vem ska trösta knyttet? med denna spaljé.

Bevismaterial A:


Bevismaterial B:


Det fattas ju nästan bara att grannen ska klä ut sig till hemul en regnig dag! Och på kvällarna när ljusen lyser - det är ju alldeles perfekt! Vi diskuterar (eller ja, det kanske bara var jag. jag minns inte.) att kopiera dessa sidor ur boken och byta ut de laminerade spetsbitarna mot laminerade knytte-sidor. Vore hemskt fint.

 

#1 - - ANGELICA [foto&basket]:

Jag gillar din blogg! :)

#2 - - Ellen (alatariel):

Alltså vad fint och kul. :D

#3 - - Man:

<3

#4 - - Jasmin:

Gud så himla fint.

#5 - - aliciasivert:

Hahahahaha jag SÄGER ju det! Ni har till och med hängt husen i samma ordning. Förväntar mig alltid att det ska kliva ut en litet knytt och gny.

Kommer vara livrädd för er granne nu.

#6 - - emil:

åh!

#7 - - Elin-Alice:

Åh, Alicia skriver alltid så fina och finurliga kommentarer och hon har ju helt rätt! Gillar verkligen din idé att hänga bilder ur boken på spaljén. Underbara illustrationer och underbar balkong.

Svar: Visst! Alicia är ju den bästa kommentatorn. Illustrationerna får allt bli ett sommarprojekt!
litesocker.blogg.se

#8 - - My Vestlund:

Sista bilden var super fin!

#9 - - Regnboge:

Hihi, so fint!

#10 - - Regnboge:

<3!

Upp