det som hände innan september kom

Regina gjorde något fiffigt och sammanfattade lite vad som hänt i livet och på bloggen under sommaren, för de som hade post-semesterhögar med olästa inlägg på bloglovin. Så jag tänkte hänga på och göra något liknande. Fast mest med sakmakeri då.
Jessica Andersdotter, black out poem, embrodiery, red, thread, poem
Jag inledde sommaren med att göra grejer utifrån en lista med saker att inspireras av. Broderade en blackout poem.

Och så gjorde jag ju rymdlampan.

Och när jag inte hade sakmakeri så fotade jag Lumos.
det var inte jag, collage by jessica andersdotter, jessica andersdotter, collage, the world, the end, nuclear weapon, anonymity, blame game
Jag gjorde collage.

Hade gullighetsanfall.

Gjorde doftljus ihop med min storasyster! Den blå dog när Lumos välte en betongkruka på den.
Virkade en badrumsmatta av t-shirtar.

Gjorde symboliska betongblommor.
Fixade i ordning i mitt rum rätt så mycket. Mina ryska tavlor kom upp!

Började skära i böcker med vassa knivar.

Och satte blommor i dem.
Mer collage.
Gjorde i ordning en massa minibyråer och sorterade upp grejer.

Gjorde ett lyshus.
Gjorde besoarer eller flampulver innan det malts eller korallstenar.

Och så inleddes ju tävlingen om dessa men det var inte ens en vecka sen. Glöm inte att vara med hörrni!

Klicka på bilderna för att komma till respektive inlägg.
allt, inget och vardagsmat, sånt om mig | |
#1 - - hejregina:

Vilken produktiv sommar! Fint

#2 - - Regnboge:

So mykje kreativt og spennande!

#3 - - Miranda:

Härligt med pysselsommar!! Har varit sugen på att göra både sånna ljus och en virkad badrumsmatta. Wow vad snygg den blev!

Svar: Tack, vad roligt att du gillar den! Däremot skulle jag uppskatta ett annat ordval än pyssel! Tycker det är tråkigt att förminska allt detta till något på dagisnivå.
Här http://litesocker.blogg.se/2013/february/att-komma-pa-sig-sjalv-med-bedrovligheter.html förklarar jag lite varför.
litesocker.blogg.se

#4 - - Ellen (alatariel):

Jag bara älskar allt ditt pyssel! Blir alltid lika fashinerad!! :)

Upp